måndag 22 april 2013

Moccarutor med mint

Idag har jag ägnat mig åt terapi igen. Bakat alltså :)
Ja jag vet, beach 2013 är long gone, så jag får la satsa inför beach 2014 istället, och efter det att jag smakat dessa små godingar, gör det ingenting!

Receptet hittade jag på Ica´s hemsida, men jag skriver ner det här ändå, håll tillgodo:

Du behöver:
100g choklad med mintsmak
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 dl starkt kaffe
200g smör
1 dl mjölk
5 ägg
4 dl socker
1 msk vaniljsocker

Till GLASYREN behöver du:
100g smör
4 msk kaffe
½ dl kakao
6 dl florsocker
2 dl riven kokos

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 ° , hacka chokladen. Lägg ut bakplåtspapper i en långpanna. Blanda Mjöl, bakpulver och kakao från "smet-ingredienserna" i en bunke. Värm upp kaffet och mjölken i en kastrull, när det är varmt, ha i smöret som får smälta, ha sedan i chokladen och låt även denna smälta.
Vispa ägg och socker poröst och blanda i mjölblandningen, ha sedan i smörblandningen och rör om ordentligt. Ha i smeten i långpannan och grädda i 13 min.
Under tiden kan du göra glasyren.
Smält smöret i en kastrull, tillsätt kaffet. I en bunke blandar du florsocker och kakao, ha i smörkaffet och bred det över kakan då kakan tagits ut ur ugnen och svalnat, strö sedan över den rivna kokosen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!