söndag 26 maj 2013

Vinprovning av sommarens rosé

Härligt! Idag är det söndag - sol och blå himmel.Idag ska jag nog försöka mig på att få lite sol - underbart!
Men det kommer bli en kort dejt med solen, för vid lunch ska vi iväg för att fira lilla mamma på morsdag, senare blir det möte med bostadsrättsföreningen. blasch. Kommer nog stupa i säng ikväll antar jag, hua.

Mitt Pink Party igår gick alldeles utmärkt. Gästerna var nöjda och glada, maten var god och vinet välkylt.

Vi hade en liten vinprovning av vilka viner vi tyckte bäst om (alltid bra att ha koll på en favorit rosé inför sommaren).

De tre vi hade var:

Rosa dei Masi till fördrinken (detta vin är en beställningsvara på systemet nr. 79430, kostar 89:-)
Château Vignelaure Rosé (nr 74825 kostar 129 :-)
Two Oceans rosé (nr 6460 och kostar 63 :-)

Enligt våran vinprovning ( nej vi är definitivt inte vinkännare, endast "enkla" vinälskare) betygsattes vinerna och vann i den ordning som stod ovan.

Måste säga att beställningsvaran är värd att vänta på - även om detta bara tar någon dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!