måndag 23 december 2013

Snälla, don´t drink and drive

Något som många inte tänker på är ju just det att julen är till för familjen.
Att få umgås. Träffas och ha trevligt.
Men för många är detta en stressig tid.

Tänk på att stanna upp och andas och tänk - vad gör det om jag missar att plocka fram grönkålen i tid, eller vad gör det om jag blir en kvart försenad - vad gör det om två år - egentligen?

Något som är viktigt är att ta det lugnt i trafiken. Det handlar inte bara om dig. Det som berörs av din trafikstress är även din familj, dina vänner andras vänner, söner döttrar. Tänk på det.

Och du - hellre komma fram hel, ren och sen - än inte alls.

Gå gärna n på min andra blogg, som är bilrelaterad, där har jag idag lagt upp Jacqueline Saburido´s öde, http://www.bilplatsen.com/2012/12/dont-drink-and-drive.html in och läs, väldigt tankeställande så här i jultider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!