tisdag 18 mars 2014

Inför våffeldagen...

Alltså.
Det vart våfflor! Så mumsigt!!
Jag älskar att ringla på lite honung och att ha lite tinade (helst färska) hallon till.
Maken och Sonen äter dem med vispad grädde som förgyllts lite med malen vaniljstång och socker.
Bonusdottern,  som idag tyvärr inte är hemma, äter sina våfflor med lite Nutella eller så ringlar hon lite chokladsås (ni vet sån där man har till glass).
Hur man än äter dem så älskar jag våfflor. Allra helst när man kommer in från en promenad och någon har stått och gräddat dem precis,  Mmm nu kom jag på.  Det måste bli en tripp till Drottningholms slott och den jägarstugan som finns där,  där har dem goda våfflor.
Men inte lika goda som mina. Nu ska vi fika, go kväll på er
* hoppas nu att mobilbloggandet funkade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!