måndag 10 november 2014

Lista på vad du kan ge din hund med gott samvete

Jag har ju tidigare gjort en lista på vad som kan vara skadligt eller till och med dödligt för din lilla fyrbenta älskling, så på begäran har jag nu gjort en lista på vad man faktiskt kan ge sin hund:


Banan: Innehåller C-vitamin och fibrer och underhåller tarmarna.

Rosmarin: Innehåller Järn och Kalcium och hämmar därmed tandbesvär.

Blåbär: Innehåller C-vitamin  och är bra för nervsystemet och hjärnan.

Lax: Är rik på B6-vitamin och är bra både för hundens hud men håller även pälsen frisk och spänstig.

Olivolja: Hjälper också till att hålla pälsen fin, men är även bra för tarmarna.

Ägg: Är bra för hundens hud och päls.

Är det varmt ute och hunden inte verkar ha någon aptit, prova att ge lite yoghurt eller vattenmelon - se bara till att ta ut kärnorna från melonen först.

Torkad Blodpudding: Brukar jag ibland ge istället för godis, det innehåller mycket järn och är billigt och enkelt. Man skär blodpuddingen i halverade tärningar och lägger ut dem på en plåt, in i ugnen på 70° i cirka 30 min. Förvara sedan i en lufttät burk.- håller i en vecka.

Potatis: Är något jag hört att man inte får ge, men det gäller rå potatis, det är NONO, men kokt, pressad, bakad - är helt ok att ge sin vovve.

Pasta / Ris: Som är kokad är också ok att ge.

Morot: Jag brukar ge små morotsstavar eller riven morot i maten, det uppskattas.

Klicka här för att komma till listan med skadliga ting för din hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!