torsdag 19 mars 2015

Blixtvisit i Åre

Ibland i mitt jobb behöver jag åka iväg, oftast blir det kortare resor,  blixtvisiter  och så vart det igår.

Morgonen startade tidigt, tiiidigt - för att hinna med flyget mot Östersund och Åre, så inte ens tuppen var vaken kan jag lova!
Väl framme i var det alltså dags för lite jobb. :)
Efter arbete, kommer nöje, fast jag var lite trött så jag "hängde" på hotellet, Åregården och kollade på folk som hade after-ski.
Det såg rätt roligt ut med vuxna personer  som sprang fram och tillbaka mellan sällskapet och baren, snubblande med de stora pjäxorna och de tjock byxorna. Varför tar man inte bara av sig dem? Det ser ju inte ens bekvämt ut.
Aja, det lär inte bli någon skidsemester för in del iallafall,  varför åka till kyla och påbylsning av kläder när man kan ha strand, sol och service - i en bikini!?!


Nåja det gamla hotellet var riktigt mysig och men var super!  Personalen på hotellet var trevliga och det var gratis wifi (plus i kanten), kanske lite dyrt, men morgonkaffet var gratis och frukostbufféen var jättegod med ett  Kanonutbud!
Tyvärr skulle hotellet behöva sig en mindre uppfräschning,  mycket fläckar på mattorna och det saknas färg lite här och var. Väldans  vilken hotellinspektör jag vart nu då!
OM jag mot förmodan skulle hamna i Åre igen, så skulle jag nog vilja bo här på Åregården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!