fredag 20 mars 2015

Svenska Bloggars Utmaning :Jag är

Utmaningen

I samarbetet med Facebook-gruppen Svenska Bloggar, så har vi dragit igång en Utmaning. Under våren kommer vi att varje fredag-söndag att lägga upp våra "svar" på utmaningen.

Utmaningen handlar om att belysa tillvaron med lite trevligt "prat" och då är delen i utmaningen "Jag är".

Så det här då, är jag.
Hur ska jag börja att förklara detta? Vill nog först säga att jag är relativt ny på det här med att blogga. Skattar mig nu lycklig att få sälla mig till den skara som deltar i utmaningen, Oj så fina bloggar ni alla har!

Innan jag började blogga höll jag på med hemsidor, är autodidakt inom ämnet (dvs. självlärd), kan nog mest bero på att jag är för rastlös att sitta still i en sal.
Men sedan insåg jag att blogga var ju så mycket trevligare!


Men vem är då Jag? hm, kan bara tänka på en låt text som gick " I´m a Bitch I´m a Lover, I´m a Child I´m a Mother, I´m the sinner of the Saints". Ja typ.
Jag är trettio+ har en underbar Make, vi har varit gifta i snart 5 år och dejtat i 12 år,  :), Jag har en son på 15 år och min Make har en dotter, som precis har flyttat hemifrån (fy så smärtsamt det var!!).
Vi har även två sk. Fur-Babies. Vår lilla primadonna Doris, som figurerar här på bloggen väldigt frekvent samt valpen Bella.
Doris är en blandras mellan Pappillion och Lhasa Apso. Hon har ett supersött underbett och stora divalater. Bella är en sprallig Chihuahua/Pappillion blandning som hittar på nya hyss varje dag.
Jag jobbar som journalist inom motorbranschen, skriver om nya bilar som kommer. Detta gör jag som mest hemifrån, så japp, jag är även hemmafru - och jag älskar det!

Jag är feminist - av ett annat garde;

Alltså ingen sådan som ni kanske tänker på nu, som står på plattan och skriker mer makt åt Tengil, nej, Jag tror på jämnlikhet.

Min make jobbar 07-16. Jag har då hand om hemmet, det är rent och fint när han kommer hem, maten står på bordet och Bullarna är i ugnen. Mjaaa nästan jämt iallafall, om jag kunde önska iallafall.
Men så är det - nästan, jag anser att om han "pulls in the bacon" kan jag åtminstone tillaga det.
Ingen vill väl städa och ha sig när man kommer hem trött ifrån jobbet.


Jag har dock en liten regel, så länge man gör något - gör det med lite bling, så blir det lite mer glamour i vardagslivet;)
Jag vet inte om det där förklarade så mycket vem jag är, men lite om mig och det som är i mitt liv iallafall, långt vart det iallafall haha, hoppas det var ok :)

2 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa lite mer om dig! Hemmafru skulle jag också kunna tänka mig, tror jag... Lite skulle jag vilja jobba för att träffa folk ;)
    Jag missade ju denna utmaning eftersom jag var på trevligheter med en väninna och sedan rasade jag ihop i jordens kräksjuka (el matförgifting?), men jag funderar lite på att göra inlägget i alla fall... ;) Hoppas du inte misstycker!? Jag kan låta bli att länka till din blogg, om du tycker att det blir fel.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm vet inte om mitt svar kom fram :/ Teknikens under ;)
      Självklart får du vara med på utmaningen , antingen redan nu eller så hoppar du med på fredag :)
      "jobbet" som hemmafru är ibland mycket - ibland litet, men än dock ensamt, så jag bibehåller jobbet inom motorjournalistiken för att inte få lappsjuka :)
      Det ska bli kul att besöka din blogg och läsa mer om den , dig samt de utmaningar du hänger med på :)

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!